Friday 24 May 2013

Antara Fesyen , Make-Up dan Senaman


Tyra ada ramai kawan yang sukakan fesyen dan make-up, termasuk jugalah dengan adik-adik perempuan Tyra. Semua jenis fesyen dan product kecantikkan, mereka tahu.  Tapi bila bab bersenam dan bersukan , semuanya tak tahu. Down betul !

Bila time ajak shopping , laju je nak follow. Bila time ajak pergi jogging, laju je alasan. MALAS. Someone pernah cakap kat Tyra “Tak guna kamu pandai bergaya tapi tak pandai jaga kesihatan”

Kalau nak ikutkan. Tyra pun sebenarnya kurang berminat dengan fesyen dan make-up ni. Kalau nak berfesyen dan make-up , selalunya Tyra akan pakai waktu ada event je. Jenis Tyra simple je. Pakai je apa yang nampak sopan dan sesuai mengikut keadaan.

Dulu , masa Tyra dengan EX-BF yang dulu tu. Selalu sangat berfesyen dan make-up. Sebab dia suka girl-girl yang berfesyen. Macam Korean Girls. Tapi lama-kelamaan , Tyra baru sedar, fesyen dan make-up bukan jiwa Tyra. Tyra lebih suka bebas. Pakai apa yang Tyra suka. Buat apa yang Tyra suka. Tyra suka bersenam dan bersukan. Setiap hari Tyra akan spent time kan masa Tyra selama 1 jam untuk bersenam. Kalau tak sempat, setiap kali nak masuk kelas, kena naik tangga. Kelas kat tingkat 1 dan library kat tingkat 2, masa tu la Tyra akan berlari-lari naik tangga..huhu.. Tyra pernah main sukan hoki , bola baling , bola tampar dan taekwando. Selalu juga berlatih sparring.


Opsssss... macam lari topik je. Sebenarnyakan kita sebagai orang perempuan selain tahu berfesyen dan make-up, kena la tahu bersenam. Bersenam ni baik untuk kesihatan. Selain untuk jaga kesihatan. Ia juga dapat jaga bentuk bentuk badan kita, kurangkan lemak berlebihan, naikkan seri muka, wajah nampak sihat dan ceria. Bersenam juga dapat membuatkan kita lebih focus, tidur yang lena, menjadikan kita lebih kreatif ketika berfikir dan menajamkan pendengaran kita.

Kalau search kat Google , banyak jenis senaman yang dapat kita cari. Kalau rasa malas nak keluar rumah atau malu bersenam depan orang ramai. Ada banyak jenis senaman di rumah. Contohnya Pilates , push-up , sit up , Squat , Lunges , rowing dan macam-macam lagi. Tekan klik je. Dunia di hujung jari tau.



Peringatan : Kena pandai masak juga tau !!


8 comments:

  1. kira aktif jugak la akak ni kan, wuuu ..

    saya suka push up, lawan dengan adik. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Push up.. mesti power.. lengan naik otot.. kalau tumbuk org pun power juga.. Sekali tumbuk dah pengsan.. huhuhu.. boleh angkat benda berat juga ni.. bagus2

      Delete
  2. ena pun minat tau berfesyen, bermekup apa semua ni. Tapi ena tak reti sgt nk bergaya apa semua. teringin nak orang mekupkan ena, boleh lah tyra mekupkan ena nanti. hikikhik

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. Tyra pun tak berapa reti make up.. tapi boleh.. Nanti2 kita jumpa. Kita try make-up sama2 ye..

      Delete
  3. yup... jangan asyik nak lawa jek.. stay fit!!

    ReplyDelete
  4. http://cweetykadbury91.blogspot.com/

    ReplyDelete