Monday 8 July 2013

Apakah maksud Best Friend Forever?

Ramai yang tak tahu apa maksudnya Best Friend Forever tapi tak semua dapat mendalami maksud sebenarnya. Sedangkan Tyra pun kurang pasti sama ada diri ini mengerti dan memahami maksud itu

Tyra ada 2 orang BFF yang Tyra kenal rapat masa tingkatan 5. Cik A dan Cik N. Hubungan persahabatan kami sangat baik dan akrab seperti adik beradik. Semua masalah kami kongsi bersama. Kiranya tak ada rahsia antara kami. Baik dan buruk kami. Segalanya kami kongsi. Sampailah ke saat ni. Entah macam mana , tak tahu apa punca masalah. Salah seorang dari kami dengan tiba-tiba menjauhkan diri.

Jenis sikap Tyra , Tyra jenis yang tak suka masuk campur dengan hal hidup orang. Apa dia nak buat persilakan buat. Tak ada siapa nak halang. Apa orang cerita , Tyra jenis dengar je.

Sampai 1 tahap , Tyra terbaca status Cik N di “facebook”. Dia tulis dia minta maaf kalau dia ada buat silap, dia tak tahu kenapa “Korang” jauhkan diri dari dia. Dia tak pernah berubah. Dia tetap diri dia yang dulu. Dia kecil hati.

Tyra pun tanya BFF Tyra lagi seorang, Cik A. Kepada siapa Cik N tuju status tu. Kami tertanya-tanya, akhirnya kami sedar status tu ditujukan untuk kami. Paling sedih BFF Tyra Cik A. Dia yang paling rapat dengan Cik N. Semua masalah diluahkan kat dia kemudian baru sampaikan kat Tyra.

Yang membuatkan Cik A sedih, setiap kali bila Cik A ajak Cik N keluar. Cik N selalu bagi alasan “tak ada duit”. Jadi hanya Tyra dengan Cik A je keluar berdua. Tu pun bukan pergi shopping complex. Kami keluar lepak bersama kat tepi tasik. Duduk bersantai sambil bergossip , bertukar-tukar cerita. Bila waktu malam, kami tengok dia update status dan upload gambar, rupanya dia keluar dengan kawan-kawan dia yang lain dan date dengan BF dia. 

Sejak dia ada BF, dia jadi lain. Makin jauhkan diri. Jadi kami pun mendiamkan diri je sebab itu hak dia untu keluar dan berkawan dengan sesiapa sahaja yang dia suka. Yang kami tak suka bila dia menipu. Itu je. Tapi kami tetap tak salahkan dia. Sebab kami sayang dia.

Kami faham sikap dan attitude Cik N macam mana. Dia jenis kadang-kadang cepat salah sangka. Sebab itu kami selalu ada antara satu sama lain untuk menasihati.

Untuk BFF ku :
Salah dan silap macam mana pun awak pun buat. Baik dan buruk awak. Kami terima sebab manusia ni tak sempurna. Sedang mencari matlamat hidup , mencari kepuasan diri. Tak ada siapa pun yang diabaikan dan dipinggirkan. Apa yang awak rasa tu hanya kata hati yang tak menentu bukannya akal fikiran.


# BFF tak akan pernah tinggalkan BFF.



2 comments:

  1. Assalammu'alaikum. saya dari Indonesia. kunjungi blog saya ya http://blog-bebas-terbatas.blogspot.com/ dan jangan lupa komentarnya

    ReplyDelete
  2. Mcm nk hadapi kawan yg jenis ikt mood...😊

    ReplyDelete