Tuesday 14 February 2012

Cemburu Itu Tanda Sayang Tapi AWAS !!!





Cemburu atau Jealous… Perkataan ini sudah tidak asing lagi dalam kamus percintaan. Tak lupa juga kepada pasangan yang sudah berumah tangga. Bagi Tyra perlu ada rasa cemburu itu. Bak kata orang Cemburu itu tanda sayang. Memang tipulah kalau tak ada rasa cemburu kalau melihat pasangan kita tu rapat dengan orang lain, tapi bahang rasa cemburu itu janganlah berlebihan. Nanti memudaratkan dan bakal mengundang kepada perkara yang tidak diingini.




Cemburu buta ini banyak diperkatakan dimana-mana sahaja tidak kira didalam buku atau pakar motivasi juga menyelitkan tentang perkara ini. Persoalannya kenapa ia masih terus berlaku pada pasangan suami isteri dan pasangan yang bercinta?



Memiliki sifat cemburu ini adalah perkara NORMAL dalam diri manusia lebih-lebih lagi dalam hubungan cinta. Ia memang tidak dinafikan cemburu sebenarnya membawa kebaikkan bah kata pepatah ” Cemburu itu tandanya sayang ” tetapi AWAS !! apabila cemburu itu sendiri melampaui batas pasti dirinya tidak boleh berfikir secara rasional dalam apa jua situasi dan keadaan. Ingat !! orang yang memiliki sifat kuat cemburu pasti mencipta kesengsaraan dalam dirinya sendiri.


Eikkkk…….??????

No comments:

Post a Comment